Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Ekonomija bez ideje - juče, danas, sutra

Komentari (125) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 05 avgust 2013 11:56
...
Izvanredan i koristan tekst gospodina Dejana. Eto nam kandidata za ministra, a ne neki stros-kani.
Preporuke:
82
3
2 ponedeljak, 05 avgust 2013 12:10
Mille
Bravo...
Preporuke:
72
3
3 ponedeljak, 05 avgust 2013 12:16
Niko
Svaka cast na dobrom prikazu. Samo je pitanje politicke volje i spremnosti vladajuce partije da pridje ovakvim potezima ekonomske politike. Ekonomija i pravo su sluskinje politike. Ako J.Tabakovic postene novi minister finansija, mozda da nagovori Vucica i Nikolica na ovo sto ste kazali ?
Preporuke:
53
5
4 ponedeljak, 05 avgust 2013 14:02
AntiNWO
Dobar tekst. Matematički model je samo model. Ako se dovoljno obogalji i ne uzmu se u obzir važni faktori, taj model može sve da dokaže. A to se i radi od strane takozvanih "stručnjaka", pa je tako uvek za sve kriv običan građanin. Zapravo neki od njih jesu stručnjaci ali u sasvim drugom smislu, stručnjaci za uništavanje, većina ostalih samo pomodno ponavljaju ono što su pročitali bez promišljanja i provere. Za većinu od njih recimo proizvodnja ne postoji ni kao pojam.
Nekakav hipotetički zaista dobronameran ekonomski izbavitelj bi morao da bude više nego izvrstan u kibernetici i naročito teoriji igara, jer mi smo izloženi dejstvu svesnog protivnika zvanog NSP, čiji je cilj da većinu čovečanstva svede na "šaku pirinča dnevno", i pri tome nas ubedi da je to zaista potrebno i "naučno" opravdano.
Preporuke:
59
2
5 ponedeljak, 05 avgust 2013 15:00
Drinko Končarević
Članak dobar a političari loši. To je razlog zbog čega neće biti realizacije. Ovi odavde kažu: kod nas je stranac bolji od domaćeg poštenog čoveka, patriote i stručnjaka. A u inostranstvu, naši stručnjaci se cene od strane njihovih stručnjaka. problem je u političarima. Sve gori od goreg.
Preporuke:
61
1
6 ponedeljak, 05 avgust 2013 15:04
Nik
Brate Profesore, svaka ti čast, đe čuo i nečuo!
Preporuke:
45
2
7 ponedeljak, 05 avgust 2013 15:06
Mila
Pametno, upotrebljivo, sofisticirano, stilski zanimljivo... kakve veze ima ovaj čovek sa srpskom ekonomskom bulumentom?
Preporuke:
67
2
8 ponedeljak, 05 avgust 2013 15:14
ecc
Odlično!
Preporuke:
56
3
9 ponedeljak, 05 avgust 2013 15:54
Misa
1) A sta ce ostali ministri da rade, ako ne mogu ni o cemu da odlucuju? Korisnici budzetskih sredstava moraju da imaju ovlascenja da delom novca samostalno upravljaju (tekuce odrzavanje). Po vama ako u nekoj skoli pregori sijalica, direktor treba da se obrati ministru obrazovanja, a ovaj ministru finansija da bi odobrili pare za kupovinu sijalice.
2)Ako smanjis poreze kako ces isplatiti penzije, vojsku, miliciju, doktore, profesore..., ono sto bi radnici u privatnom sektoru dobili izgubili bi radnici u budzetskim ustanovama i penzioneri. Rezultat bi bio devalvacija zdravstva i obrazovanja i vece socijalne razlike. Preraspodelom BDPa on se ne povecava, a nama treba povecanje BDPa.
3)Smesno, naprimer ministarstvo obrazovanja izdvaja 95% sredstava za plate nastavnika, a samo 5% na tekuce odrzavanje i kupovinu ucila. Sta ministar prosvete moze da ustedi? Sta ministar vojske moze da ustedi osim na obuci vojnika, a sta ce nam onda vojska koja nezna da puca?

Nastavak:
Preporuke:
12
53
10 ponedeljak, 05 avgust 2013 16:05
Misa
4) Zasto stititi neodgovorne gradjane koji su uzimali kredite? Ako banka ne moze da naplati kredit onda ne moze ni da isplati stednju gradjana. Pare date za kredite nisu bancine pare nego pare stedisa.
Zar opet trebaju svi gradjani da isplacuju kredite da bi povlasceni dobili stanove?
Ko je bio0 blesav da uzme kredit treba i da ga vrati, a ne celo drustvo.

Mi svake godine trosimo vise nego sto proizvodimo i tu razliku pokrivamo zaduzivanjem. Sta god da uradimo, mi cemo uskoro moci da zivimo samo od onog sto sami proizvodimo (a to je manje nego 1998e.). Nama je neophodna nova industrijalizacija i izvoz. Slogan nove ekonomije treba da bude "Izvozi ili umri!", a da bi povecali izvoz prvo ga moramo uciniti isplativijim poslom od uvoza. Za to nam treba jedna dobra devalvacija. Naravno devalvacija ce pogoditi uvoznike i duznike, ali stednja treba da bude stimulisana a ne zaduzivanje, treba nagraditi izvoznike a ne uvoznike.
Preporuke:
19
49
11 ponedeljak, 05 avgust 2013 17:38
nn
@Misa

Da, devalvacija mozda zvuci kao dobro resenje. Ali sta je sa posledicama? Javna je tajna da su sve cene vezane za kurs dinara. Devalvacijom bi preko 60% gradjana bilo gurnuto u duboko siromastvo. Zaduzeni bi bankrotirali svi od reda, ne samo gradjani, nego i privreda koja je takodje zaduzena u evrima. Prezivelo bi mozda 5% privrede koja je korektno poslovala i oni koji bi se nakacili preko politickih veza na drzavni budzet. To bi bila socijalna i ekonomska katastrofa. Odgovor bi trebalo da bude stimulisanje zdravog dela privrede i/ili sprovodjenje programa javnih radova. Drzava, za koju ne znamo ni koliko je duzna, morala bi da se dodatno zaduzi verovatno pod izuzetno nepovoljnim uslovima. Jedina nada bi bila da te podsticajne mere nekako u kratkom roku daju odrziv rezultat. U suprotnom, polet bi trajao dok bi drzava mogla da se zaduzuje a onda bi usledio potop. Ono sto se desava u Grckoj bila bi decija igra.
Preporuke:
36
3
12 ponedeljak, 05 avgust 2013 18:11
jov.o
Miša: Vi i ja kao da nismo čitali isti članak. Ajde pokušajte ponovo - gledajte u tekst, a ne u svoje misli, pa komentarišite

Uzgred, slažem se sa jednim od komentatora, srpski političari su nesposobni da shvate i uoče pravog stručnjaka čak i ako im stoji ispred nosa! Navikli na poltrone, uvlakače, srebroljupce, ološ svake samoupravno-neoliberalne vrste, oni ovog čoveka niti mogu da razumeju, niti bi smeli išta od predloženog da primene, jer za to ne bi dobili odobrenje od svojih stvarnih gazda, a to nisu građani Srbije.
Preporuke:
57
2
13 ponedeljak, 05 avgust 2013 18:13
Ben
Pametan članak, ali nema ko to da razume i primeni u poseljačenoj i zaglupljenoj Srbiji.

Onda kad Miljković i slični ljudi budu vodili ekonomsku politiku zemlje, tada Srbija neće biti uprosjačena trećerazredna kolonija. I vice versa.
Preporuke:
50
1
14 ponedeljak, 05 avgust 2013 18:18
vanja
jako dobar tekst, gde su neoliberalni kritizeri? uče francuski?...
Preporuke:
47
2
15 ponedeljak, 05 avgust 2013 18:21
Miloš Opačić
Vidim ovde desetak komentara, i svi - hvale li, hvale autora!

Ja sam, međutim, ovde i u jezičkoj temi rekao da ćete predstavu o strukama trebati u svojoj glavi korenito menjati, što pre. U ovom članku se vidi da je i u ekonomiji isto ono što vidimo u jeziku. Ovaj novi autor, verovatno i on ekonomista, nije doneo ništa što bi proizvelo neki optimizam.

Ništa od toga što on predlaže, nisu rešenja! Suvi i mrtvi brojevi, brojevi, isto ono što je radio Dinkić i što bi radilo 98% ekonomista, a što nikuda neće dovesti. U tački 3, ajde, daje neke matematičke spekulacije vezano za neko ponašanje u administraciji, koje recimo neka prođe, ali ni tu nema ništa suštinski ekonomski.

Ja mogu samo da ponovim: epski problem sveta, naročito kod nas, jeste to što u strukama nema nauke, ili je ima minimalno, i to nas ne vodi nikuda! Još jednom ponavljam, neke klišee koje nosite iz škole, treba hitno menjati i stati na punu čistinu, na kojoj ste spremni da upijate istine, prave misli, kada se pojave.
Preporuke:
12
39
16 ponedeljak, 05 avgust 2013 18:26
test inteligencije
Ako rekonfigurisana vlada primeni ove mere ona ce time pokazati izvestan stepen inteligencije i nagona za samoodrzanjem, ako ne to ce znaciti da je sklepana za kratko trajanje, sezonu jesen-zima.
Preporuke:
43
2
17 ponedeljak, 05 avgust 2013 19:00
Grgur
Srbija boluje od hronicnog nedostatka profesionalizma na svim nivoima. To nas je i dovelo do ovakvog stanja. Uz to, treba dodati i zelenasko bankarstvo koje, uz blagoslov drzave, u crno zavise srpski narod i privredu. Tu su i mobilni operateri, kojima ne mozes da udjes u trag sta ti, i koliko naplacuju. Malo je ljudi u ovoj zemlji za koje mozes reci da su profesionalci. Ima mali milion primera iz svakodnevnog zivota, prosto ih je tesko i nabrojati, koji ukazuju na to, koliko smo mi, u stvari, daleko od pravog profesionalizma. E, upravo se zato mi ne pomeramo sa mrtve tacke. Zasto se neko ne nadje pametan pa da kaze, sta je to sto drugi rade bolje od nas? Mi tu nemamo sta da izmisljamo. Potrebno je samo da radimo onako, kako oni rade. Nema tu neke velike filozofije. I naravno, moramo se osloboditi brojnih iluzija i zabluda i poceti sa realnim razmisljanjem o svemu.
Preporuke:
10
0
18 ponedeljak, 05 avgust 2013 19:02
fristajlo
Autor daje zdravorazumske predloge, sve u nadi da će neko to i primeniti.
No, baš u tome i jeste problem- to naši režimi neće i ne mogu da primene; "našu" ekonomiju vode iz nekih kancelarija koje se ne nalaze u Srbiji, i svaka naznaka ozdravljenja srpskog privrednog prostora je nepoželjna.
Jer- kome oni da prodaju svoje viškove, ako se tu sad utrpa i roba iz Srbije, možda malo nižeg kvaliteta, ali mnogo niže cene?
Zato su i Jugoslaviju razmontirali, izazvali ratove i razaranje, da se za dugo ne oporavimo.
Ovde ne valja sistem; dok se on ne promeni i ne uništi- nema tog dobrog predloga koji će naići na plodno tle.
Vučić, stičem utisak- želi nešto da pokuša, ali- ne zna kako, a da ne "očepi" gospodare života i smrti sa zapada, i bespomoćno se koprca u mreži korupcije, zavera i "burazerizma", koji mogu samo mačem Aleksandra makedonskog, kao Gordijev čvor, da se razmrse.
Bar se nadam da je to njegov problem; grešim li u toj proceni- i nije toliko bitno.
I onako- ne može ništa...
Preporuke:
45
0
19 ponedeljak, 05 avgust 2013 19:34
Drinko Končarević
@Miloš Opačić,
U iznošenju mišljenja treba krenuti od neke referentne tačke. U ovom slučaju to je sadržaj članka. Ono što nedostaje, to je kreativnost onih koji na osnovu činjenica treba da stvore nove uslove i u skladu sa tim, daju rešenja koja će rezultirati napretkom. Dakle o ljudima ovisi. Vučić ih traži u strancima. A stranci opet cene naše ljude u njihovim sredinama. Da li bi Vučić i njemu slični izgubio ako bi doveo naše ljude i postavio ih na funkcije bez uslovljavanja ala Staljin, naprimer?
Preporuke:
22
0
20 ponedeljak, 05 avgust 2013 20:32
Miloš Opačić
Odgovor Drinku, ali i Grguru.

1)Drinko, prostom kombinatorikom, ili čak lutrijskim pokušajima, ništa veliko se ne može rešiti, ko god da je na vrhu. Ne ide tako. Sitna kombinatorika je za male stvari. Moramo shvatiti gde su nam slabe tačke, a onda birati ono što je bolje. No, za to treba biti lider-mislilac, koji zna naći te slabe tačke, i oceniti one bolje osobine. A ti su retki!

Ja se bojim da nam treba čitava generacija da dovedemo stvari u primetan kvalitet, pod uslovom da pravi čovek SADA stane na vlast. Neko će reći: Ali mi, Srbi, vani radimo dobro. Da, ali uglavnom NEKE stvari, računske i tome srodne. To nije dovoljno. Račun je tehnika, ili prosto: račun, a ja se ubi ovde pišući da nam treba - nauka! Eno, Dinkić je imao desetke na fakultetu, a o ekonomiji zna samo mrtvu, statičku računicu, koja ništa neće kretati napred!!

Možda ne znate, ali i vani je došlo do pada pravog kvaliteta ispod podnošljivog nivoa!
Preporuke:
10
1
21 ponedeljak, 05 avgust 2013 20:39
Miloš Opačić
Nekoliko reči Grguru:

2. Grgure, lepo ste rekli, nema dovoljno profesionalnosti, što treba prevesti kao: odgovornosti i ozbiljnosti. Ali nam manjka još mnogo drugoga. Na osnovno sam ovde ukazao. Nemamo NAUKE i nemamo VIZIJE.
Preporuke:
3
0
22 ponedeljak, 05 avgust 2013 20:46
Reddy
Žalosno je da niko ne uviđa da se BITNIJI pomaci ne mogu napraviti ako se ceo ambijent ne promeni. Za to čak nije dovoljno ni temeljno preuređenje u Srbiji. Za to je potrebna promena paradigme u svetskim razmerama. Srbija kao i svaka druga mala pa čak i veća zemlja je sudbinski prikopčana za svetski kapital, svetske berze. bez njih je malo šta moguće. Posebno što se nalazi van integracija. To je udaljuje od svih potencijalnih tržišta. A ako nemate tržišta nemate ni rentabilnu proizvodnju. Dakle, svakako da ne bi trebalo čekati da se stvari na strani promene ali se makar u visokoj meri moraju uvažavati.
Preporuke:
12
8
23 ponedeljak, 05 avgust 2013 22:08
Miloš Opačić
To što vi govorite, uči se u školi u tim izrazima, pa će mnogima lepo zvučati, iako u tome nema dobrog značenja. I Vi onda, naravno, ne uviđate nešto, iako dosta krupno. U tim svetskim razmerama događaji pokazuju stvarno drastično, da u celom takvom sistemu "svetskih berzi" i "svetske rentabilnosti" nešto duboko ne valja. Ne može biti stvarne nad-nacionalne ekonomije kad ne valja unutrašnja ekonomija. Ne znam šta sve treba da se dogodi na vodeći ljudi kod nas razumeju da čitav takav sistem nije dobar. Ni po jada što vi to ne razumete, ali neki vodeći ljudi bi trebali to bolje razumeti.

Mala zemlja kao Srbija, ako izađe na svetsku arenu, ona tamo gubi, jer joj je konkurentnost zakucana na dno, osim možda ako izvozi prirodne resurse, što je ravno samoubistvu. A ne sme više ništa da gubi, jer odmah dalje gubi korak i srlja tako u potencijalno fatalne opasnosti. Ne sme se napamet pričati, protivno događajima i logici. Osvrnite se oko sebe, po svetu. Male zemlje danas postaju kolonije.
Preporuke:
6
2
24 ponedeljak, 05 avgust 2013 22:10
Misa
@nm

Da slazem se sa vama da bi devalvacija izqzvala zestoki potres i da bi mnogi otisli u bankrot. Ali to ce se u svakom slucaju desiti onog trenutka kad vise ne budemo mogli da se zaduzujemo. Tog trenutka ce se devizne rezerve istopiti, a kurs poceti da skace, i skakace sve dok se [onuda i traznja ne izjednace. Da to ce dovesti do velikog osiromasenja naroda, ali mi nemamo nikakav izbor. Dolazi vreme da se plate gresake iz proslosti i bolje je devalvaciju uciniti kontrolisanom, nego stihijskom.

Reddy

Da ja stalno tvrdim da je nacionalnim drzavama odzvonilo, kapital je postao globalan, tako da cak i najvece drzave mogu malo da uticu na ekonomska kretanja. Put je u integracijama u nadnacionalne drzave i brisanju svih verskih, rasnih i nacionalnih razlika (one su i onako vestacke). Tek tada ce isplivati glavna razlika medju ljudima podela na bogate i siromasne, kapitaliste i proletere, eksplatatore i eksplatisane.
Preporuke:
3
25
25 ponedeljak, 05 avgust 2013 22:31
Drinko Končarević
@Miloš Opačić,
Naš problem su kadrovi na vlasti koji imaju diplomu a nemaju stvarnu sposobnost pokretanja procesa. Kad se pojavi neko sposoban, nesposobni ih šutiraju, već sa vrata. Sve rade po sistemu, neka mast ide u propast ali samo MOJA vlast je prava vlast, itd. Pogledajmo apsurd: jedan broj ljudi je dobio posao samo zato jer su pripadnici stranke na vlasti. To što nemaju veze sa poslom koji navodno obavljaju nema veze. Naći će se već neki "magarac" koji ćeza njih da odradi posao. I sad treba da se pojavi neki stranac koji će kazati stranački kadrovi napolje, stručni ljudi da prionu poslu. Ako ovi stranački kadrovi opstanu, stranac može da se kupi sa svojim prnjama. Dakle, mi možemo i bez stranaca. Stranci, to znači da nam obrazovni sistem ne valja. Ne zaboravimo da su se u tom sistemu obrazovali i ovi koji se zalažu za strance u vlasti. Koliko vrede? Da li u komunalnoj firmi "Čistoća" treba da ima pet pravnika? Ne. Nastavak ...
Preporuke:
6
0
26 ponedeljak, 05 avgust 2013 22:43
Drinko Končarević
Miloš Opačić, drugi deo,
Kakva je stručnost potrebna za definisanje procesa svakodnevnog čišćenja nekog grada ili sela. Da li nam treba stranac koji će utvrditi količinu površi koje se čiste, pribor i sredstva sa kojim se čiste,broj izvršilaca, normative,kontrolu procesa. Pet pravnika sigurno da nije potrebno. Ali oni dobijaju platu, državi se po osnovu isplaćenih plata, plaćaju doprinosi, a grad nije ništa čistiji sa pet pravnika.Ovo je samo detalj a koliko je takvih zbog kojih se plaćaju enormne cene robe i usluga. Za ovo, stranci nam nisu potrebni. Treba stisnuti petlju. Šta će nam pokrajinska vlast. Gomila džabalebaroša. Zar nije bolje novac koji nepotrebno troše, usmeriti na otvaranje radnih mesta u vodoprivredi uključivo prečišćavanje voda, poljoprivredi, turizmu, itd.
Preporuke:
9
1
27 ponedeljak, 05 avgust 2013 23:23
Miki
Vrlo, vrlo, naivan tekst. Autor misli da ce smanjenje poreza na plate resiti sve, sto je potpuna zabluda. Takodje, pominje smanjenje stope poreza na dobit, a ona je vec sada niza nego sto je on napisao. Autor ima gresku cak u osnovnoj premisi, o povecanju plata i smanjenju poreza i doprinosa. Smanjenjem poreza i doprinosa smanjice se prihodi u budzet i za toliko bi morale da se smanje plate zaposlenima u budzetu ili da se otpuste. Dakle, njegov predlog se temelji, u sustini, na preraspodeli, a ona moze samo na kratko da poboljsa situaciju zaposlenima u privredi i nista vise od toga. U Srbiji jeste kljucni problem u preraspodeli, ali na sasvim drugi nacin. Godinama se u Srbiji stvara klima da su drzavni uposlenici gradjani prvog reda, a oni koji rade u privredi su luzeri i budale. U Srbiji je stvoren javni moral da je sramota raditi van drzave. San svakog prosecnog gradjanina Srbije je da radi za drzavu. Dok se to ne promeni, nema od nas nista. Samo slobodna inicijativa Srbiju spasava.
Preporuke:
9
42
28 ponedeljak, 05 avgust 2013 23:25
uzgred
Racionalni predlozi i umesna kritika tumaranja vlasti. Ono sto bih posebno naglasio je autorov nenametljivi humanizam koji se provlaci kroz sve njegove clanke ovde objavljene. Netipicno za srpske ekonomiste koji bi prodali rodjenu majku za saku dolara i clanstvo u nadzornim odborima Nbs i lokalnih banaka. Srecan spoj pameti i covecnosti.
Preporuke:
39
1
29 ponedeljak, 05 avgust 2013 23:36
ecc
Cenjeni autor je u vise navrata tacno anticipirao dogadjaje u srpskoj ekonomiji, sto je lako utvrditi pregledom objavljenih clanaka, i za to mu treba odati priznanje. Dakle, nesporno se radi o velikom i retkom znalcu u moru ekonomskih diletanata neoliberalne resavske skole. U odgovoru na pitanje zasto nijedna dosadasnja vlast u Srbiji ne pita ovakve retke ljude kako i kuda dalje, krije se tajna ekonomske i drzavne propasti Srbije
Preporuke:
43
1
30 ponedeljak, 05 avgust 2013 23:44
jovana
Smesni su mi pojedini "komentatori":) Naidju na coveka koji je klasa za njih, pa ih obuzme jarost od zavisti i svesti o sopstvenoj nistavnosti, te nesto mucaju po komentarima ne bi li srozali tekst na nivo sopstvene osrednjosti. Nw biva, drugovi, ne mesaju se ulje i voda:)
Preporuke:
41
2
31 utorak, 06 avgust 2013 01:21
Ružičasti panter
Ekonomija uopšte nije nauka. Nastala je kao POLITIČKA EKONOMIJA i to je ostala. Međutim, od sredine prošlog veka uporno se radi na davanju oreola naučnosti ovoj prevashodno političkoj disciplini. Insistira se na nazivu EKONOMIKA i uvodi tzv. "Nobelova nagrada za ekonomiju".Tu nagradu uopšte ne dodeljuje Nobelov komitet već Narodna banka Švedske u čast Alfreda Nobela. Dakle, to uopšte nije Nobelova nagrada (jer su Nobelove nagrade predviđene isključivo za NAUKU plus kljiževnost i mir). Ali na taj način se javnost namerno dovodi u zabludu da je ekonomija nauka,poput fizike i hemije, što dalje znači da postoje "ekonomske zakonitosti" u ime kojih se onda sprovode političke mere - kresanje nadnica, ukidanje ili smanjivanje raznih prava (zdravstvenog osiguranja, besplatnog školovanja,raznih socijalnih davanja...), uvođenje drakonskih mera štednje...
Svaki otpor ovim merama se proglašava za pokušaj negiranja neminovnosti, tj. "ekonomskih zakonitosti", dakle kao jedno nerazumno i destruktivno ponašanje.
Preporuke:
11
2
32 utorak, 06 avgust 2013 08:18
Miloš Opačić
Drinku Končareviću,

Da, da; i to što Vi ovde kažete, takođe stoji. Međutim, ja sam u komentarima na članak Nemanje Vidića o pismu, pod Tekstovima, mnogo pokušavao da bacim svetlo na neke osnovne stvari, jer bez osnovnih shvatanja nema ni rešavanja konkretnih i složenijih problema. Ali sada ne vredi to da idete čitati, jer su ti komentari tamo dostigli obim knjige od 100 stranica, a ionako je težak sadržaj.

Ova pitanja o ekonomiji takođe imaju tesan spoj sa istim principijelnim stvarima, pa sam i ovde naznačio neke iste stvari, ali i ovde gledam da mali broj glasova ide na te moje naznake; prosto, ljudi polaze od premisa koje su im u školi ubačene u svest i ceo svet vide samo na taj način - brojevi i prizemne kalkulacije, i to je to. A na kakvoj osnovi, i u kom cilju to ide, to je već za mnoge teže pitanje.
Preporuke:
2
1
33 utorak, 06 avgust 2013 08:27
Miloš Opačić
Malo pojašnjenje.
Kada sam rekao da je u međunarodnoj utakmici konkuretnost Srbije vrlo niska, mislio sam na tržište industrijske robe, zbog velike razlike u troškovima proizvodnje kod nas i troškovima kod država sa automatizovanom proizvodnjom. U zadnje vreme, međutim, stvari su prividno poboljšane zbog uspeha Fiata u prodaji svojih vozila. Ali, ne smemo zaboraviti da radnici u Kragujevcu rade za dosta niske plate i da to neće moći dugo tako ići. Znamo da su maloprodajne cene roba koje ti radnici za sebe privatno kupuju, praktično ravne Evropskim cenama. Nije konkurentnost ako obezvredite svoj rad da možete prodati robu. To može ići samo do razumnih granica, preko toga postaje žrtva substance i blokiraće kad-tad.
Preporuke:
2
1
34 utorak, 06 avgust 2013 10:04
Miša
@MisaIako cesto se neslažem sa vašim komentarima, ovaj put vas podržavam.Po meni, uslov svake promene jesu dva sistemska rešenja:1. PRAVNA DRŽAVA, tj. rigorozni zakon se primenjuje na sve i svakoga bez ikakvih izgovora2. odluka da li će dinar ili evro biti jedino i isključivo platežno sredstvoKada se ove dva preduslova ispune, orijentacija drževa treba da je ka energetici i proizvodnji hrane, to je ono što uvek treba i što uvek ima kupca. A za sve ostalo je potrebno je samo da se stvore povoljni i fer uslovi. Jedino u takvoj klimi može da živi preduzetnički duh koji će uvećavati BDP.
Preporuke:
5
11
35 utorak, 06 avgust 2013 11:01
Reddy
@Ružičasti panter

Politička ekonomija je nauka "par excellence". To što su od nje "skrenuli" put ekonomike nije njena krivica. Tačno je da se danas Nobelova nagrada za ekonomiju dodeljuje za irelevantne stvari baš ništa ne govori o političkoj ekonomiji. Govori o onima koji su skrenuli sa njenog puta.
Preporuke:
4
4
36 utorak, 06 avgust 2013 13:15
Ružičasti panter @ Reddy
Testamentom napisanim 1895. Alfred Nobel je ostavio 32 miliona kruna da se ustanove nagrade za sledeće oblasti koje je IZRIČITO naveo: hemiju, fiziku, medicinu (ili fiziologiju),književnost, mir (ili diplomatiju).

NOBELOVE NAGRADE SE DAKLE MOGU DODELjIVATI SAMO ZA OBLASTI KOJE JE NOBEL ODREDIO SVOJIM TESTAMENTOM I IZ SREDSTAVA KOJE JE OSTAVIO ZA TE SVRHE. Niti je Nobel predvideo dodeljivanje nagrade za ekonomiju niti se ta nagrada dodeljuje iz sredstava koje je Nobel ostavio.

Tzv. Nobelovu nagradu za ekonomiju je ustanovila Švedska banka 1961. i dodeljuje se iz sredstava te banke. Njen naziv je "Nagrada Švedske banke za ekonomsku nauku U SPOMEN na Alfreda Nobela"
Ukratko, to nije Nobelova nagrada već nagrada Švedske banke. Nazivom "Nobelova nagrada za ekonomiju" i identifikovanjem sa Nobelovim nagradama, javnost se dovodi u zabludu.

Although not one of the Nobel Prizes established by the will of Alfred Nobel in 1895, it is identified with them.
Preporuke:
10
0
37 utorak, 06 avgust 2013 13:52
seljak bezemljaš
&Miloš Opačić
Korist od Fijatove Fabrike u Kragujevcu, nije ekonomske prirode.
Korist imaju oni, koji na priči grade političke karijere.
Korist imaju "građani" iliti narod jer se održava nada, da se nešto radi, da ima napretka...
Vlast mulja (to i jeste svojstvo politike) a narod se drži "zubima za vazduh". Za bolje za sada ne znamo.
Dali smo grdne pare da bi 2000 ljudi sastavljalo uvezene delove.
Lepa je ta lagarija o grdnom izvozu da iza nje ne stoji uvoz delova.Svi se složno, od medija do "građana" drže lagarije pa neznamo da li bi Fijat u neto iznosu bio među deset izvoznika. Istine radi treba reći da postoji nada (nada je dobar drug, ali loš vodič) da će mo i mi praviti delove za Fijat.
nastavak
Preporuke:
13
0
38 utorak, 06 avgust 2013 14:15
seljak bezemljaš
nastavak
I ekonomski i svakojako, veliki značaj za nas ima
sezonski odlazak, uglavnom žena u Italiju, gde beru
maline, kupine, jagode, višnje...Ili rade u plastenicima. Plaćeni su pet evra na sat, što je ispod nivoa minimalne zarade u Italiji i imaju besplatan smeštaj. Radi se o hiljadama NAŠIH ljudi. O tome nema priče. To ni mediji ne prate.

Da bi smo mi platili nekvalifikovanog poljoprivrednika pet evra na sat, nama je mnogo više od ogromnih ulaganja treba pameti.
Sedamdesetih godina, MNOGO SE PRIČALO O promašenim investicijama. Ova ili ona fabrika.

Promašena investicija je bila skoro kompletno kupovanje produktivne tehnologije. Nije bilo ljudi koji bi to "ispratili" do prodaje i naplate.
TROŠAK KUPOVINE JE OSTAJAO U BANCI ILI RADNOJ ORGANIZACIJI I PRIVIDNI NAPREDAK VODIO JE U PROPAST
O tome nije bilo priče jer je to zadiralo u samu suštinu društva.
nastavak
Preporuke:
5
1
39 utorak, 06 avgust 2013 15:48
Miloš Opačić
"Seljaku bezemljašu",

1) Ovo što kažete za tolike žene koje idu u Italiju brati maline, za to nisam znao. A što se tiče oniih promašenih investicija u tehnologiju iz 70-tih, tu bih nešto malo dodao. Radio sam tada nešto manje od dvadeset godina u metalskim fabrikama kao tehnolog, normirac, šef proizvodnih grupa, i slično.

Moje slično iskustvo o tim stranim "tehnologijama" je iz osamdesetih. Dakle, trajalo je to. A iz toga iskustva dobro znam da je i taj konkretan slučaj bio posledica vrlo dubiozne i plitke - fakultetske "struke". Otišli su rukovodeći ljudi iz firme u Nemačku i tamo su ih Nemci ubedili da je "dobro za nas" da odkupe neku tehnologiju od njih, odnosno neku peć za sagorevanje bio-mase, kao što je slama, kukuruzovina, i slično. Doneli su u našu fabriku neku skalameriju kao neki, tobože, "prototip", i čitava grupa ljudi sa tim se tamo mučila i čadila mesecima, i na kraju - ništa od toga! Doduše, otišao sam kasnije iz firme, ali mislim da je to bio sasvim propao novac.
Preporuke:
2
2
40 utorak, 06 avgust 2013 15:52
Miloš Opačić
2) Ja ovde ljudima uporno govorim o velikim manjkavostima tih (fakultetskih) "struka", a naročito na rukovodećim mestima (čast izuzecima!), a ljudi, gledam, daju ovde svoje glasove nekim prozaičnim komentarima koji se bave nekim brojevima koji stvarno ne znače skoro ništa. Ili još gore: Čim neko iz fakultetske "struke" napiše kakav članak, ovde u vrlo kratkom vremenu nastane salva pohvala i pozitivnih glasova komentatora. A članak često malo šta donosi vredno neke hvale. To je dosta detinjasto, iako ne rade svi čitaoci tako. Doduše, možda i ima sasvim mladih koji dolaze na ove komentare, to mi nije poznato.

Ja ne mogu u ovakvim kratkim komentarima objasniti sve to, ali mi je dobro poznata ta materija o "strukama" i drugim gorućim problemima sa kojima se društvo, to jest narod, suočava. Nije ih lako rešavati, ali će se morati mnogo toga menjati.
Preporuke:
2
3
41 utorak, 06 avgust 2013 16:32
Vlada
Kad sam pročitao tekst, pregledao sam komentare...Veće oduševljenje nisam još video ni za jedan tekst iz ekonomije.
Pomislio sam da nisam nešto prevideo i ponovo sam pročitao članak. Ništa značajno, predlog nekakvog smanjenja poreza za one koji povećaju plate, predlog za još veće razvlačenje naplate hipoteka, povećanje plata u javnom sektoru (!?)...sve u svemu ništa.
Teško primenljivo, a iako bi se primenilo bilo bi štetno.
Ali, članak je koristan najviše zbog komentara. Odakle toliko oduševljenje za nekakav besmislen, nedorađen koncept...Pogledao sam onda ko je autor...Autor je doktor ekonomije(!?), i član Ekonomskog saveta SNS-a...Tu smo dakle...E, sad sam i ja oduševljen!
Preporuke:
8
39
42 utorak, 06 avgust 2013 17:53
Marko V
Vrlo zanimljiv i aktuelan članak, pogodio u nerv srpsku poslugu američke i nemačke ambasade, razne gej-17-eksperte i ekonomski bašibozuk koji je izvršio eutanaziju srpske privrede a ne bi da se o tome javno priča, pa malo opljunuli po autoru... Da ih pitate imaju li oni neki suvisli predlog - ne, nemaju! Jalove štetočine
Preporuke:
37
3
43 utorak, 06 avgust 2013 18:02
Jov.o
Vlada: Utoliko pre bi trebalo da cestitate autoru na hrabrosti jer iznosi stavove koji su drugacijji od stranackih. Ili vi niste u stanju cak ni da to prepoznate?! Ubi nas stranacko slepilo, pogotovo ono DS&G17 pljus, naviklo na lukrativne funkcije i medijsku promociju...
Preporuke:
42
4
44 utorak, 06 avgust 2013 19:13
Mladen
Misa,

U zabludi ste kad kažete:
"Ako banka ne moze da naplati kredit onda ne moze ni da isplati stednju gradjana. Pare date za kredite nisu bancine pare nego pare stedisa."

Poslovne banke emituju novac "ex nihilo". Ne treba njima nikakva štednja da bi odobrili kredit! To znači da poslovne banke u startu obmanjuju svoje klijente, jer se lažno predstavljaju. To je isto kao kad bi štamparija novca okačila tablu sa natpisom "Banka".

Postoji nebrojeno izvora na ovu temu, kako domaćih, tako i stranih, na primer:
http://www.radmilovicstanko.com/savremeni-svet-novca-i-finansija/520-6-emisioni-mehanizam-znaajan-i-kao-deo-monetarnog-sistema-monetarne-i-ekonomske-politike-ali-i-raznih-operacija-koje-mogu-znaiti-finansijsku-represiju.html

Citiraću suštinu:
"...na taj način da potencira dve ključne činjenice: da je novac prenosivo potraživanje od banaka i da se ono (to potraživanje) stvara iz ničega, ex nihilo."
Preporuke:
35
1
45 utorak, 06 avgust 2013 20:28
Vlada
Mila:Pametno, upotrebljivo, sofisticirano, stilski zanimljivo...
...:Izvanredan i koristan tekst gospodina Dejana. Eto nam kandidata za ministra, a ne neki stros-kani.
Nik:Brate Profesore, svaka ti čast, đe čuo i nečuo!
Jov.o:Utoliko pre bi trebalo da cestitate autoru na hrabrosti jer iznosi stavove koji su drugacijji od stranackih. Ili vi niste u stanju cak ni da to prepoznate?!

Ljudi, jel' ovo skrivena kamera?

Tekst o ekonomiji, 'stilski zanimljiv', 'jer iznosi stavove drugacije od stranačkih', 'Izvanredan i koristan tekst', 'đe čuo i nečuo'!?
U tekstu se predlaže pametno i korisno i drukčije:
'sa 15% na recimo 10% ili manje', 'smanjiti plate za recimo 40%',(Tada ako sami ne odu, lako ih je smeniti zbog nesposobnosti), mada se slažem 'zasigurno će neke među nama dovesti do ludila.'
Preporuke:
5
39
46 utorak, 06 avgust 2013 22:39
seljak bezemljaš
&Miloš Opačić
Ne bih se složio sa vama.
Tehnički fakulteti su nam bili dobri. Elektrotehnički i danas spada među bolje u svetu.
U startu, na samom prijemnom ispitu pravljena je dobra selekcija tako što su su otpadali oni koji ne bi prešli prag od obaveznih 19 bodova iz matematike.

Šezdesetih godina stvoreno je i dosta dobrih radnika-majstora.Zahvaljujući činjenici da je učenik na zanatu u toku školovanja imao "platu", dosta bistre i otresite, siromašne dece je učilo zanate. Sam sistem školovanja je bio takav da je zanat "ispekao" svaki učenik. Radilo se nedeljno tri puta po osam sati na mašinama.

Veoma grešite kada mislite da smo kupovali loše mašine.Osim možda u retkim slučajevima, kupljene mašine i tehnologija, bile su izvanredne. Imali smo i izuzetno veliki broj licenci. Da ne brojim Od CTF menjača i traktora do Krupovog bagera.
nastavak
Preporuke:
7
0
47 sreda, 07 avgust 2013 01:01
@ Miloš Opačić
DA ste zavrsili fakultet ne biste ovako pisali. Ima velika gomila stvari koja se jednostavno ne mogu steci, ni iskustvom, ni vestinom. Recimo teknike optimizacije proizvodnih procesa. Samo vredno grejanje stolice moze da nauci varijacioni racun, a o tome inzenjer svakoko nece debatovati sa majstorima i sefovima, jer se njihovo misljenje uglavnom ne moze ukljuciti u jednacinu, vec je njihovo dejstvo posledica resavanja jednacine.
To da su se zaposljavali sumnjivi kadrovi, bez temeljnog znanja i ideja to se 100 % slazem. Islo je dok je islo, a onda smo izgubili korak sa svetom i sve sto je valjalo odavno je u tom svetu. Cak i ako neki stranac dodje i uzme nesto pod svoje napravice cistku kao sto su rusi napravili u NIS-u - resterali vise od pola i povecali proizvodnju, i po kvantitetu, i po kvalitetu. Za takav vid reorganizacije je potebna velika strucnost i znanje.
Preporuke:
7
4
48 sreda, 07 avgust 2013 08:08
Miloš Opačić
"Seljaku bezemljašu".

1) Drago mi je da ste ovo rekli! Lep pregled ste Vi ovde napravili, ali u strogo određenim, uskim okvirima, koje vi onda proširujete na ono na šta se to ne može koristiti. Vi se ne slažete, zato što ja govorim jedno, a Vi ovde nešto drugo. Ali, kako ja sada Vas da oslovim ovde? De, kažite. Predstavite se, ljudi, bar kad razpravljate naučne teme. Ja se ovde inače i neću javljati po čisto političkim temama, jer to u ovako kratkim komentarima izlazi kao politizerstvo, a to je nekorisno. Ako se i u politici javim, onda ću je sa naučne strane gledati.

Ja sam iz onoga vremena o kome ovde govorite. To je suštinski drugo vreme; Budite objektivni. Ukratko, to je bilo vreme u kome su struke - nadgledane! Nadgledao ih je Tito, i direktno, i preko odabranih sposobnih ljudi. To je ispod površine, Vi to moguće ne vidite, ali je tako bilo.

Drugo, ne smete topiti zajedno stvari koje su suštinski različite. Ono što ja uporno ovde pokušavam da kažem, jeste sledeće:
Preporuke:
2
2
49 sreda, 07 avgust 2013 08:13
Miloš Opačić
2) Struka, matematika, i sl. - jeste jedna stvar, može se nju nekad u pojmu stapati sa čistom tehnikom, ali nauka je nešto drugo i nije kao pojam ni tehnika, ni struka! Kad struke ne nadgledate, one odlaze u stihiju! To se danas događa nama, a i po svetu! Da to ovde objašnjavam, neću, jer je ovo prekratko. Na drugom mestu ću ovo objašnjavati, ali Vam dajem osvrt (a dosta sam i rekao), da malo razvijete oprez oko ovakvih tema. Ono što ja o tome mislim, Vi nikada niste čuli, kao ni mladi ljudi koji ovde glasaju. Ljudi glasaju i misle o temi onako kako im je to pred-ubačeno u svest, u pravilu kroz školu. To je poseban problem za rešavati.

Što se tiče mašina: jeste bilo i takvih licenci, traktora, itd., ali - samo u ono vreme Tita, kad nisu grupe fakultetlija ("stručnjaka") mogle otići u inostranstvo i tamo biti "ubeđeni" u ko zna šta, i na ko zna kakav način. Ono što sam ja opisao desilo se u vreme kad Tita već više nije bilo! On je imao i greški, ali to nije ključno za ovu temu.
Preporuke:
2
2
50 sreda, 07 avgust 2013 09:06
Miloš Opačić
"Bezimenom".

1) E, sada, ovaj drugi odgovor što mi je upućen, još je radikalniji. "Seljak bezemljaš" bar se nadimkom predstavio, a Vi ni tako. A i sadržaj Vašeg osvrta nekako i podupire sve ono što ja govorim. Evo zašto.

Vi, nepoznati čoveče, ne vidite da Vi izjednačavate jabuke i kruške. Pre svega, i Vi ste velik deo odgovora dobili u mome odgovoru "Seljaku", koji sam tek poslao. A drugo, kako ja Vama da objasnim stvar, a da ne idem ovde baš u subtilnu dubinu teme? Evo da pokušam i ovako: Fakultet ja vidim kao jednu vrstu - zanata. Samo što je to zanat sa produženim skolastičkim spekulacijama, često nepotrebnim, a jednako tako često i štetnim za društva. E, sada jesu li zanat i nauka ista stvar? Pa, i sami ćete valjda sada reći: Naravno da nisu.
Vi ćete pitati: Kako to - štetnim za društvo. Odgoviću kratko: Pogledajte samo statistku, ako je možete razumeti!
Preporuke:
3
1
51 sreda, 07 avgust 2013 09:15
Giga Moravac
Banke u Srbiji su obavile posao. Pogledajte im samo visinu kamata. Sada kredite dižu samo hazarderi.

Smisao sadašnjeg postojanja banaka, zbog čega su i napravljene u Srbiji, je čekanje da građani i država ne mogu otplaćivati kredite i da onda krenu u oduzimanje imovine, uz pomoć "međunarodne zajednice". Ove banke su deo osvajačkog projekta Zapada.
Preporuke:
32
1
52 sreda, 07 avgust 2013 09:16
Miloš Opačić
2) Šta još treba da se dogodi ovom svetu, da biste to razmeli, Vi, sa fakultetom, koji ga tako visoko uzimate?
Ja sam završavao više škola, ali nisam završio fakultet. Studirao sam vanredno, ali sam morao prekinuti. Hvala bogu! Ali, znate šta se desilo? Tačno u to vreme izvršio sam neka svoja odkrića u oblasti koju sam bio počeo studirati (fizika), a koja su na tu oblast bacila sasvim drugo svetlo, i pokazala velik deo onoga što su me profesori učili kao pogrešne premise, one najvažnije čak i besmislene. Ali, naravno, neću ovde o tome. Uglavnom, zapamtite, pričajte vi o tehnici šta god hoćete, neću vam ja to mnogo ni sporiti, ali - nauka i tehnika nisu isti pojmovi, pogotovu ne nužno isti! Ostavite se, ljudi, izjednačavanja tih stvari.

Vidite kako Vi kažete: da inženjer neće debatovati sa šefovima i drugima o svojim proračunima. Eto, i to dokazuje koliko struka mora biti nadgledana, ali vi to ne razumete, naravno, nego potvrđujete i sa tim velik deo onoga što ja govorim.
Preporuke:
2
2
53 sreda, 07 avgust 2013 09:20
Miloš Opačić
(Bezimenom inženjeru)
3) A jeste li se Vi ikada zapitali: "Može li, i sme, li moja jednačina biti uključena u život?" Ne verujem da jeste. E, a to bih se ja pitao (!), da sam, hipotetički, na vlasti, pa Vaša jednačina dosta puta možda ne bi mogla proći! Razumete li? Neću prejudicirati. Odgovorite sami. Najzad, zar ne vidite šta "struka" radi sa, recimo, uvozom genetskog inženjeringa u naš prostor. Vrlo je neodgovorno, a u naučnom smislu i plitko, to što i kako ste vi kazali, nemojte se molim Vas naljutiti. Najzad, možda se zato i ne predstavljate. Ime i prezime, gospodo! Pa onda argumente na sunce. Drugačije Vam ja više neću odgovarati.
Preporuke:
3
1
54 sreda, 07 avgust 2013 10:57
Vladimir Dž
Autor na kraju navodi Ajnštanovu rečenicu misleći valjda da će primena njegovog modela dovesti do rešenje problema.

Ne vidim ništa od ponuđenih rešenja što bi moglo da poboljša situaciju. To su već isprobana rešenje iz okvira postojeće klasične ekonomije. Put koji opet na srednje ili duže staze dovodi do istog.

Ako autor stvarno želi da da konkretna rešenja onda nek počne sa odgonetanjem pitanja - kako je moguće da su svi dužni: privatna lica, privreda, države, banke,.... a da opet imamo kreditnu ekspanziju? Odakle dolazi sav taj novac?

Ili pak nek počne da čita knjigu Planet Ponzi kako bi ubrzao svoje istraživanje. Nemoguće je rešiti problem ako se ne shvati da postojeća ekonomska nauka ne može da reši problem piramide zvana Ponzijeva shema.

Gubimo vreme u već isprobanim tehnikama. Valjalo bi opet da ja ponovim Ajnštajnovu rečenicu.
Preporuke:
7
18
55 sreda, 07 avgust 2013 12:19
...
Ajnštajn je rekao da je ludilo kada stalno ponavljaš istu stvar a očekuješ drugačiji rezultat... što se tiče srpske ekonomije... ponavljati bezidejno uvek iste greške, i uporno ignorisati sva upozorenja i dobronamerne sugestije, zasigurno će neke među nama dovesti do ludila.

Ovo treba uporediti sa sledećim citatom (psihijatar Jezdimir Zdravković,Učvršćivanje ludosti, Beograd 2002): “Ludilo je sumorna slika siromaštva duha, beskrajnog ponavljanja banalnosti, bezvoljnosti i bezosećajnosti.”
Preporuke:
7
0
56 sreda, 07 avgust 2013 15:41
Jov.o
Vlade - posle ponovljenog pokusaja da komentarisete clanak, mora se komstatovati da vi niste u stanju da razumete procitani tekst, u tom smislu mora iskrena zalost! Nastavite s pokusajima.
Preporuke:
32
2
57 sreda, 07 avgust 2013 18:30
Vlada
Poštovani Jov.o,
Vi kažete da nisam u stanju čak ni da prepoznam da autor zastupa stavove drukčije od stranačkih, morate komstatovati da nisam u stanju da razumem procitani tekst, i tu izražavate Vašu iskrenu zalost!
Plašim se da ćete se tek ražalostiti kad budete u stanju da shvatite autorov tekst i afirmativne komentare.
Preporuke:
3
35
58 sreda, 07 avgust 2013 19:27
Jov.o
Vlade, još jednom ste potvrdili da niste u stanju da sporite nijedan predlog iznet u članku, već ponavljate nekakve neodređene primedbe koje govore da vam smeta autor lično. To je prilično jadno, baš onako "euro-srpski", palanački...
Preporuke:
31
4
59 sreda, 07 avgust 2013 22:39
seljak bezemljaš
nastavak
Nestao mi je tekst.Sigurno mojom nepažnjom.Skratiću.

I pored povoljnih okolnosti mi nismo uspeli da stvorimo ni jedan proizvod koji bi cenom i kvalitetom bio konkurentan na svetskom tržištu.
Ni jedan jedini.
Mogli smo ali bi to dovelo do promene društveno političkog sistema.
Sedamdesetih su i vrapci znali da je postojeći
političko ekonomski sistem neodrživ.Ali se održavao.
Kada nemate proizvod, nemate ni struku ni nauku ni radnika... Devedesete smo dočekali debelo degenerisani. U svakom pogledu.
Ovo sada je logičan proizvod.
Rešenje je u poštenoj maloj maturi.
ODATLE KRENUTI U STVARANjE ELITE.
Protiv su i roditelji, i đaci, i profesori i vlast.
Popustiće.
ONO ŠTO SE NE REŠI RAZUMOM REŠIĆE SE STIHIJOM
Preporuke:
8
0
60 sreda, 07 avgust 2013 22:47
seljak bezemljaš
&---
Ludilo je sumorna slika siromaštva duha, beskrajnog ponavljanja banalnosti, bezvoljnosti i bezosećajnosti.”

Ako umesto bezosećajnosti, stavimo površnost u osećanjima dobijamo sliku većine ljudi na ovom svetu.

Vaši me komentari obraduju.Zato "listajući" komentare tražim vaše tri crtice.
Preporuke:
6
0
61 četvrtak, 08 avgust 2013 02:46
Vlada
Ja Vas razumem gospodine Jov.o, Vi morate da branite mišljenje Vaše stranke i da se nadate da ćete da se domilite 'Prvom', ali ako pročitate članak, koji branite, Vi ćete videti da tu stvarno nema ni jednog pametnog predloga. Niste valjda Jo.vo.
On predlaže da se plate povećavaju, uprkos spoljno trgovinskom deficitu koji nas već uništava. Dalje predlaže povećanje plata i u državnom sektoru koje su ionako iznad proseka plata u Srbiji. I za kraj predlaže da se, ionako kilava naplata hipoteka, još više obesmisli.
Stvarno morate biti ostrašćeni da to ne vidite!
Preporuke:
3
34
62 četvrtak, 08 avgust 2013 08:24
@ Seljak bezemljaš
Evo, neću ovde da kažem svoje ime, da se ne preganjamo oko toga jednog detalja, ali mislim da sam ja ovde na diskusijama već o potrebi male mature nešto rekao, delom alegorijski, ali delom i ozbiljno i direktno, i ako to koristite, valjalo bi upotrebiti referencu, a ne samo čekati neko vreme pa iz korena dati tu istu izjavu.

Vi inače napišete i dosta lepih priloga ovde, ali to je drugo pitanje. Ne morate baš sve Vi izmisliti. Ne predstavnjate se, ali ipak, treba se držati kodeksa. I to pitanje još jednom: Na mestu NSPM, ja bih uveo obavezno: najmanje inicijal i prezime. Možda bi se tu pojavilo pogrešne upotrebe imena s obzirom na težu kontrolu, ali bi bilo mnogo bolje nego ovako. Sada bismo znali ko je "seljak bezemljaš". Bezimeno pisanje treba biti ilegalno.

U spoljnom svetu upotreba već korištene ideje smatra se nekorektnom. Teoretski jeste moguće da ste Vi propustili taj moj komentar pa sada podudarno dali takvu izjavu, ali s obzirom na Vaše često prisustvo na komentarima, ne znam ...
Preporuke:
1
3
63 četvrtak, 08 avgust 2013 12:40
Jov.o
Vlade - polako tonete u tragediju! Vaša tragična nesposobnost da razumete pročitani teks je vaš izdajnik (kakvo crno povećanje plata, i na koji način, crni Vlade?) - ili ste nedoučeni student opšte prakse ili ograničeni DS-G17 aktivista, što bi objasnilo vašu nemogućnoat da shvatite da postoje i ljudi van partija, Slobodni ljudi! Još jednom, moje saučešće! "Ludaku se čini pravim njegov put", piše na jednom mestu u Svetom pismu
Preporuke:
31
2
64 četvrtak, 08 avgust 2013 13:23
Vlada
Jov.o:Vlade - polako tonete u tragediju! Vaša tragična nesposobnost da razumete pročitani teks je vaš izdajnik (kakvo crno povećanje plata, i na koji način, crni Vlade?)
Autor kaže:
Poreskom reformom do povećanja plata i zaposlenosti u privatnom sektoru. Na koji način? Jednostavno: omogućiti smanjenje poreza i doprinosa na plate ako poslodavac poveća plate radnicima. Znači, uslovno smanjenje poreza i doprinosa, a uslov je povećanje plata... Za one koji žele nov sistem bitno je da fond plata u novom sistemu beleži rast na mesečnom nivou (bilo zapošljavanjem novih radnika, bilo rastom zarada). Za to povećanje plata poslodavac dobija umanjenje poreza na zarade i doprinosa u nivou koji će biti identičan ili manji od nivoa pre rasta fonda plata. Znači povećanje plata neće se odraziti...

Možda mi komentarišemo različit tekst?
Preporuke:
4
35
65 četvrtak, 08 avgust 2013 14:02
Prvoborcu za ideju
"U spoljnom svetu upotreba već korištene ideje smatra se nekorektnom
Ništa nije dalje od istine. A daleko je i od logike. Da ne asimilujemo tuđa znanja, još iz pećine ne bismo izašli.
Preporuke:
5
0
66 četvrtak, 08 avgust 2013 14:08
ecc
Vlada@ Niste razumeli predlog mera, pratite link u tekstu do članka koji detaljno objašnjava predlog, u komentarima imate odgovore na vaše dileme. Ne treba dazje gnjaviti čitaoce vašim bezbrojnim razmaženim komentarima
Preporuke:
29
2
67 četvrtak, 08 avgust 2013 17:10
Vlada
Poštovani ecc,
naravno da sam pročitao i link. Pa, zar nije jasno da je predlog nepravedan, neprimenljiv i loš.
Autor predlaže da se manji porez (procentualno) plati za veću platu, nego za manju. Ko dobija više manje plaća(?!).
Ministarstvo je to koje bi trebalo da napravi neke procedure, da to prati...ali autor nam ne kaže kako, ili ne želi da nas gnjavi sa tim detaljima(?!). Pa detalji su suština primene programa, šta ako neko iskoristi pogodnosti pa zatvori firmu, jedno tromesečje iskoristi pogodnosi, pa posle smanji plate...
Ako Vi imate dobit Vaše firme od npr. 20.869,60 eura (koliko je povećanje plata u prvom primeru iz linka) i želite da tu dobit uzmete na kraju godine Vi ćete morati platiti 3.130,44 eura poreza na dobit 15% i još 15% prilikom podizanja gotovine. Dakle vama ostaje 14.608,72 eura, 30% Vam uzme država.
Preporuke:
5
30
68 četvrtak, 08 avgust 2013 17:14
Vlada
Ako bi ste povećali fond zarada za isti iznos, tako što bi sebi digli platu, ili zaposlili rodjaka, prijatelja, devojku...Vas bi to koštalo 611,18 eura.
Vama bi u ovom slučaju ostalo 20.258,42 eura, odnosno tada bi država uzela 2,93% umesto 30%.
Država je oštećena za 5.649,70 eura!?
Preporuke:
5
30
69 četvrtak, 08 avgust 2013 18:11
Mari
Vlada se malo zaneo, usla mu vodau usi...
Vlado, koliko drzava ubira porez na iznos za koji se povecava plata, pre povecanja? O (nula). Za racunicu nakon povecanja vidi tabele u linkovanom txtu.
Drugo, svaka mera rasterećenja privrede kao sto je srpska je apriori dobra, posebno ako doprinese novomm zaposljavanju. Trece, svaka mera koja povecava isplate legalnm tokovima poboljsava stanje budzeta i naplatu poreza. Znate li da vecina firmi deo plata isplacuje na crno? Ne vidi se to, Vlado, sa vladinih pendzera
Preporuke:
32
1
70 četvrtak, 08 avgust 2013 18:55
Prvoborcu za logiku
Zbog ograničenosti prostora poslao sam onako, ali sam znao da će neki "logičar" nasesti i tako protumačiti, i požnjeti brzinom glasove ove grupe! Jedini problem je da niste razumeli skraćen tekst, ni vi ni glasači; Naravno da se ideje uzimaju, ali sam ja očigledno hteo kazati da se onda ostavlja referenca.
Preporuke:
1
2
71 četvrtak, 08 avgust 2013 20:07
Vlada
Mari,
Prvo, ja sam samo pokazao da firma može da ošteti državu koristeći ovaj predlog 'za povećanje plata'. Dakle ne nula nego -5.649,70 evra.Drugo, ovo nije mera za rasterećenje privrede...autor to čak ni ne tvrdi...on hoće da omogući da se povećaju plate (malo li je!), kaže autor, a ne da se rastereti privreda (da to hoće predložio bi smanjenje doprinosa na plate).Treće, nema doprinosa uvođenju u legalne tokove, pokazao sam Vam mogućnost izbegavanja poreza. A oko isplata plata na crno, opet nema poboljšanja zato što je i cela ideja da firmu povećanje plata ne košta. Kako onda da se poboljša stanje budžeta?
Zato me i zbunjuju oduševljeni komentari...
Do sada u polemici mi je rečeno da nisam u stanju da prepoznam,da razumem,da sporim...tragično sam nesposoban da razumem pročitani tekst...davim čitaoce razmaženim komentarima...malo sam se zaneo,ušla mi voda uši...
A u odbranu teksta samo 'vidi linkovanu tabelu'.
Preporuke:
4
29
72 četvrtak, 08 avgust 2013 21:01
seljak bezemljaš
&seljak bezemljaš.
Niste jasni.Štavam je "uzeto". Kada. Kako.......
Preporuke:
1
0
73 četvrtak, 08 avgust 2013 22:38
@ "seljak bezemljaš"
Pa, pročitali ste moj komentar u kome sam prigovorio. Pročitajte još jednom.
A kad već i ovo pišem, kazaću, da Vam bude jasno: Naravno da u svetu postoji razmena ideja, nećete ni sa tim otkriti Ameriku, ali se onda obavezno upotrebi referenca na izvor ideje, ako ništa drugo - a ono radi pristojnosti. Sada je valjda jasno.

Ja sam jednom rekao u diskusiji, otprilike, da postoji potreba da se polaže mala matura, i još neke alegorijske figure sam tu predložio (još neka polaganja, itd.).

Vi sada spominjete potrebu polaganja male mature, i mogli ste reći: "kao što reče ....taj i taj", (kako sam već bio potpisao onaj komentar, ne sećam se više). Kažem, teoretski može biti i koincidencije, ali ne znam. A eto, i ovde zajedljivo odvraćate i izlažete moj prigovor nekom sarkazmu, tako da niste Vi baš ni toliko nevinašce. A i takvo predstavljanje, to nije ništa, i na to se čovek ne treba više ni osvrtati, jer i to potvrđuje nekorektan odnos prema javnosti.
Preporuke:
1
2
74 petak, 09 avgust 2013 00:55
Mari
@Vlada je očigledno beznadežan slučaj, ne razume da ne razume i tu nema pomoći! Ne treba mu nadalje pridavati pažnju, jer se očito hrani egzibicionizmom. Što reče neko od komentatora, moje saućešće!
Preporuke:
28
2
75 petak, 09 avgust 2013 01:04
Mari
Svaka čast profesoru Miljkoviću na predlozima, ovi neuspešni i prilično jadni pokušaji neoliberalnih grobara Srbije da trolovanjem i blaćenjem naruže tekst najbolji su pokazatelj da je autor pogodio tačno u sridu. Samo neka nastavi tako, njegov doprinos je neprocenjiv!
Preporuke:
30
3
76 petak, 09 avgust 2013 12:52
Vlada
Poštovana Mari,ne ulazim u razloge Vašeg oduševljenja autorom: profesor, kolega, stranački kolega, rodjak.... ..Njegovo mišljenje bi bilo samo smešno, ali, kad sam video da je čovek visoko kotiran u vladajućoj stranci, ono može biti i opasno. U prethodnim komentarima sam Vam pokazao njegovu nekompetentnost.Niko ne želi da brani tekst nego samo vređa nekog ko ga kritikuje.
Preporuke:
5
28
77 petak, 09 avgust 2013 18:44
Mari
Vlada: "Njegovo mišljenje bi bilo smešno...", "U prethodnim komentarima sam pokazao njegovu nekompetentnost..."?! Da li ste vi, mali zavidljivče, svesni koliko ste smešni sa tim svojim naduvanim egom o koji se saplićete na svakom koraku? I, šta vam to treba? Idite na sajt Kurira, B92, Blica, pa tamo zasenjujte prostotu, zašto ovde ispoljavate svoj mazohizam i diletantizam?!
Preporuke:
28
4
78 petak, 09 avgust 2013 20:17
Vlada
Poštovana Mari,
ako neko tvrdi da onaj koji dobija veću platu treba da plati manji porez, ako kaže da ne možete naplatiti dug dok dužnikovu hipoteku ne prodate za 80% procenjenjene vrednosti, ako izjavi za rukovodioce u državnoj upravi 'ako sami ne odu, lako ih je smeniti zbog nesposobnosti'...onda je on, da 'prostite, nekompetentan.
Vaš idol kažnjava ljude koji imaju male plate (veća im je stopa poreza i doprinosa), nagrađuje dužnike (jer poverioc mora da proda za 80% procenjene vrednosti hipoteku, ako ne proda njegov problem, autor mu je omogućio, uredbom, bezbroj aukcija).
P.S. Slažem se sa Vama da je moj pokušaj da Vam objasnim ovo mazohizam.
Preporuke:
4
33
79 subota, 10 avgust 2013 18:58
Katic
Dokle ovo besmisleno nedoučeno logorejisanje pojedinih 'vladinih' komentatora?! Nek idu kod stros-kana i inih kanova na doobuku, jer očito nisu dorasli autorima kalibra Miljkovića
Preporuke:
31
1
80 nedelja, 11 avgust 2013 02:44
Vlada
Poštovani gospodine Katiću,
Vi nekritički branite stavove autora ovakvog kalibra od nedoraslih besmislenih komentara nedoučenog komentatora, argumentima koje sam već parafrazirao.
Dakle, Vi se onda slažete direktnim posledicama predloga u tekstu, da onaj koji dobija manju platu ima veću stopu poreza i doprinosa i da poverilac teže naplaćuje dug od dužnika.
Meni to smeta, a Vama ne. Ja mislim da je to nepravedno, Vi ne.
Otac i majka me nisu tako (do)učili.
Preporuke:
3
33
81 nedelja, 11 avgust 2013 05:08
Sima
Kad je Srbija i slicne zemlje u pitanju plate i penzije ne mogu i ne smeju biti vece jer povecanje plata nece povecati domacu traznju i pospesiti domaci biznis. Taj savet stranih nazovi eksperata je probao Ante Markovic pa onda i Vlada Vojislava Kostunice. Oba pokusaja su neslavno propala sa katastrofalnim posledicama po platni bilans i devizno zaduzenje drzave. Kada se povecaju plate i penzije iz niske carinske stope sve te pare povecaju traznju u Nemackoj Japanu i Juznoj Koreji. Odmah pocne sumanuti uvoz automobila i svake vrste strane robe.
Jdino je resenje da se na one proizvode koje je domaca privreda u stanju da proizvede povecaju carine a one koje ne znamo ili se mnogo ne ispalti da sami proizvodimo zadrze niske carine i polako ici na uravnotezenom platnom bilansu. Sve drugo je presipaje iz supljeg u prazno. Nema carobnog resenja niti ekonomskog modela koji ce spasiti ovako propalu ekonomiju.
Preporuke:
1
3
82 nedelja, 11 avgust 2013 15:35
Nn
Smešni čovek vlade u akciji neuspešnog trolovanja, da nije tužno bizo bi smešno...
Preporuke:
32
1
83 nedelja, 11 avgust 2013 20:55
Vlada
Poštovani gospodine Nn,
moram da Vam pojasnim očiglednu zabunu koja se javlja kod Vas, a i među nekolicinom drugih komentatora. Kad se neko potpisuje sa Vlada to ne znači da se obraća neko iz vlade Srbije, to znači da je njegov nadimak Vlada, obično skraćeno od Vladimir, Vladislav...
Trolovanje je, između ostalog diskreditovanje osoba sa drugačijim mišljenjem ili usmeravanje toka diskusije u neproduktivnom pravcu...
Mislim da ste mogli da se uverite da sam među manjinom komentatora koja je diskutovala o tekstu i nije vređala dručkije mišljenje.
Valjda se, uvidom u tok diskusije, možete videti da je trolovanje usmereno prema meni, a ne obrnuto.
Vaš komentar je odličan primer akcije uspešnog trolovanja, da nije ružno bilo bi lepo.
Preporuke:
3
33
84 nedelja, 11 avgust 2013 23:30
Nn
Ne laskajte sebi, ne radi se o drugačijem mišljenju već o površnoj nedoučenosti
Preporuke:
26
1
85 nedelja, 11 avgust 2013 23:52
slucajni prolaznik
Miljkoviceva majstorija! Bravo!
Preporuke:
27
1
86 ponedeljak, 12 avgust 2013 03:03
Vlada
Poštovani gospodine Nn,
Vi dakle priznajete da trolujete, ali zbog moje, kako kažete, površne nedoučenosti, a ne zbog mog drukčijeg mišljenja.
Neko može zastupati drugačije mišljenje od Vašeg zbog raznih razloga: interes, ubeđenje, zabluda, vaspitanje, glupost, pamet, obrazovanje, neobrazovanje, dodvoravanje, nedodvoravanje...pa čak i zbog površne nedoučenosti. Dakle, površna nedoučenost može biti samo razlog drukčijeg mišljenja.
Vaše drukčije mišljenje od mog je verovatno razlog Vaše duboke doučenosti, pa, bih Vas zamolio da mi objasnite: Zašto, po autoru, onaj koji dobija manje treba da plati više, i zašto dug treba da bude teže naplativ?
Preporuke:
2
27
87 ponedeljak, 12 avgust 2013 11:36
miki
ODLIČAN MILjKOVIĆ!!! BRAVO, BRAVO!!!
Preporuke:
28
1
88 ponedeljak, 12 avgust 2013 11:39
boki
Umesna kritika olakog oslanjanja na tuđu ruku (kao da je do sada nije bilo i više nego što treba), vrlo razumni i primenljivi predlozi autora. Nedostaje volja vlasti da ozbiljno krene u spašavanje privrede koja je na umoru. Ili hrabrost, kako vam draže...
Preporuke:
26
1
89 ponedeljak, 12 avgust 2013 12:32
branislav m
odličan tekst. zašto ovaj čovek nije u vladi?
Preporuke:
26
1
90 ponedeljak, 12 avgust 2013 13:05
Vlada
Brnislava M: Zašto ovaj čovek nije u vladi?

Pa, verovatno je bio na pecanju i nije bio dostupan na mobilni.
Drugi razlog mi ne pada na pamet.
Preporuke:
4
30
91 ponedeljak, 12 avgust 2013 14:49
Olja
Na trenutak mi je tekst izgledao kao pravo osveženje u ovim vrelim danima. To osveženje se brzo pretvorilo u hladan tuš, na samu pomisao da će još jedan pametan čovek ostati neiskorišćen, možda ode u inostranstvo pa kad ga tamo pohvale na sva zvona mi ćemo ga pozvati da bude neki ministar...Dajte da jednom među nama prepoznamo prave ljude, da sami sebi pomognemo. Nemojte da vraćamo one koji su već otišli, nedajmo drugima da odu.
Sve pohvale tekstopiscu, kao i svi raniji tekstovi i ovaj je odličan.
Preporuke:
24
1
92 ponedeljak, 12 avgust 2013 15:11
marko n.
Jako dobar clanak, pametno i zanimljivo, netipicno za srpske ekonomiste. Jako pohvalno za nspm da objavljuje ovakve autore.
Preporuke:
29
1
93 ponedeljak, 12 avgust 2013 15:20
Nik
branislav m@ odličan tekst. zašto ovaj čovek nije u vladi?

Pa da im ne bi kvario prosek! /tu je negde oko nule.../
Preporuke:
33
1
94 ponedeljak, 12 avgust 2013 15:31
sve teče sve se menja
Jednoga dana će ljudi poput Miljkovića voditi Srbiju, kad bankarska mafija potroši svu preostalu srpsku poslugu željnu vlasti. Nije daleko taj dan!
Preporuke:
34
1
95 ponedeljak, 12 avgust 2013 17:09
Vlada
Na sajtu Megatrend univerziteta: http://www.fme.edu.rs/biografija.php?p=55&z=2 ,u biografiji autora,piše 'Član je Naučnog društva ekonomista Srbije, redakcionog odbora časopisa Panoeconomicus i Službe za upravljanje kadrovima Vlade Republike Srbije'.
Mislim da je neopravdana bojazan od odlaska u inostranstvo, kao i od neangažovanja od strane vlada Srbije.
Preporuke:
3
25
96 utorak, 13 avgust 2013 09:50
jovana
Izvrstan članak i jako potrebno podsećanje da u Srbiji postoje pametni ljudi koji mogu da vode zemlju u korist države i naroda. Bravo, Miljkoviću!
Preporuke:
23
2
97 utorak, 13 avgust 2013 09:54
marija p.
sve teče sve se menja: Jednoga dana će ljudi poput Miljkovića voditi Srbiju, kad bankarska mafija potroši svu preostalu srpsku poslugu željnu vlasti. Nije daleko taj dan!

Samo mogu da ponovim vaše reči, nije daleko taj dan!
Preporuke:
20
1
98 utorak, 13 avgust 2013 09:58
ekonf
Bravo Miljkovicu, odlican tekst
Preporuke:
19
2
99 utorak, 13 avgust 2013 09:59
lela
Pametno razmišljanje autora, kao da nije odavde...
Preporuke:
20
1
100 utorak, 13 avgust 2013 13:08
Vlada
Zašto, po autoru, onaj koji dobija manje treba da plati više, i zašto dug treba da bude teže naplativ?
Preporuke:
3
20
101 utorak, 13 avgust 2013 14:51
bane
Izvanredan članak, pravo osveženje posle odmora i slušanja zatupastih priča sa talasa srpskih(?) medija. Svaka čast autoru na hrabrosti da kritikuje pogrešnu ekonomsku politiku vlade.
Preporuke:
21
0
102 utorak, 13 avgust 2013 14:53
Nn
Miljković je pravi znalac, pravi kandidat za ministra finansija, a uvozni surogat kao ovi što se najavljuju
Preporuke:
21
0
103 utorak, 13 avgust 2013 14:57
lela
sve teče sve se menja: Jednoga dana će ljudi poput Miljkovića voditi Srbiju, kad bankarska mafija potroši svu preostalu srpsku poslugu željnu vlasti. Nije daleko taj dan!

Samo mogu da ponovim vaše reči, nije daleko taj dan!


Potpisujem!
Preporuke:
20
1
104 utorak, 13 avgust 2013 15:05
post skriptum
interesovanje koje je izazvao ovaj članak govori ne samo o kvalitetu teksta profesora Miljkovića, već takođe i o značaju tekstova koji pokušavaju da razgrnu tu zavesu koja sprečava građane Srbije da shvate ko to koči eventualni ekonomski i svaki drugi oporavak Srbije!
Preporuke:
21
1
105 utorak, 13 avgust 2013 17:46
Vlada
Poštovani post skriptum,
Ako je interesovanje dokaz da je nešto kvalitetno, onda ispada, po Vama, da je i emisija Farma kvalitetna.
Od brojnih komentatora samo su Miša, nn, Miloš Opačić, Miki, Vladimir Dž i moja malekost, pisali o predlozima iz članka. Jedino je nn imao pozitivan stav o predlozima.
Izuzimajući ove komentatore, ostali su samo izražavali podršku autoru, bez objašnjenja šta im se od predloženih mera toliko dopada i zašto.
Na jedan komentar koji dovodi u pitanje smislenost predloženih mera imamo četri koja kažu samo: Bravo!, Odlično!, Doći će i taj dan!...
Nekada su se slala pisma podrške, pisalo u rubrici 'Odjeci i reagovanja', išlo na mitinge, lepili plakati...a sada je izgleda dovoljno samo trolovati.
Preporuke:
3
21
106 utorak, 13 avgust 2013 19:08
london
Razmišljanja i predlozi profesora Dejana Miljkovića su dosta iznad onog što se može pročitati u srpskim medijima. Očito je da njegovi predlozi mogu biti primenjeni ali samo u od stranog uticaja nezavisnoj, suverenoj vladi.
Nadam se da će Srbija jednog dana dobiti nezavisnu i suverenu vladu, što pre tim bolje!
Preporuke:
22
1
107 utorak, 13 avgust 2013 19:12
Nik
Miljkovića za ministra finansija!!!!!!

(Kad vidim kolko ga mrze gnjide iz vlade, još više navijam za njega, he he...)
Preporuke:
22
2
108 utorak, 13 avgust 2013 19:18
tiha voda breg roni
Autor je napisanim upozorio vlast da ne idu u ponavljanje gresaka prethodne vlade i naznacio moguce korake ka prevladavanju nekih problema. Da ne bude posle opet, po ko zna koji put, "Mi nismo znali"...

Evo, upozoreni su.
Preporuke:
22
1
109 utorak, 13 avgust 2013 20:51
Vlada
Nik
Brate Profesore, svaka ti čast, đe čuo i nečuo!
Nik
Miljkovića za ministra finansija!!!!!!
(Kad vidim kolko ga mrze gnjide iz vlade, još više navijam za njega, he he...)

Brate Niče,
Vi već dovoljno navijate, i to ste stvrno pokazali, valjda su čuli oni kojima treba da dokažete da ste dobar navijač, đe čuli đe ne čuli.
Probajte da pročitate tekst...pa da mi objasnite: Zašto onaj koji dobija manje treba da plati više, i zašto dug treba da se teže naplaćuje? Kako može, pored ovakvog zakona o radu, da činovnike, 'lako smeni zbog nesposobnosti'?
Preporuke:
3
21
110 sreda, 14 avgust 2013 11:08
hajek
Slusajuci nebuloze srpskih politicara i ekonomista-uvlakaca, moram reci da mi predlozi autora izgledaju vrlo razumno.
Preporuke:
18
1
111 sreda, 14 avgust 2013 11:12
uzgred
sve teče sve se menja: Jednoga dana će ljudi poput Miljkovića voditi Srbiju, kad bankarska mafija potroši svu preostalu srpsku poslugu željnu vlasti. Nije daleko taj dan!

Samo mogu da ponovim vaše reči, nije daleko taj dan!

Potpisujem!


Pridruzujem se
Preporuke:
18
1
112 sreda, 14 avgust 2013 11:20
banja luka
Vrlo dobar i vrlo zanimljiv članak, nešto od ovoga je primenljivo i u Srpskoj. Ima li koga da to čuje i primeni?
Preporuke:
17
1
113 sreda, 14 avgust 2013 11:41
fon
Odlično, Miljkoviću!!!
Preporuke:
18
1
114 sreda, 14 avgust 2013 13:46
Vlada
Ako vlada ignoriše ovakve predloge, pa makar i od člana 'Naučnog društva ekonomista Srbije, redakcionog odbora časopisa Panoeconomicus i Službe za upravljanje kadrovima Vlade Republike Srbije', onda to budi optimizam, i iz korena menja mišljenje o vladi.
Ipak neko misli u vladi Srbije!
Preporuke:
1
17
115 sreda, 14 avgust 2013 15:17
kovačević
Čestitam autoru na konstruktivnim predlozima, koje bi nova-stara vlada svakako trebalo da razmotri, proceni i eventualno primeni. Nove ideje su više nego dobrodošle, jer stare su pokazale svoju neefikasnost i čak pogrešnost.
Preporuke:
10
1
116 sreda, 14 avgust 2013 15:19
prof.S.L.
Zanimljivi predlozi, solidan članak. Hvala autoru na doprinosu razgrtanju magle koja se nadvila nad srpskom privredom i državom.
Preporuke:
11
2
117 sreda, 14 avgust 2013 15:23
Nik
Samo napred, Miljkoviću, nek puknu dušmani i diletanti!!!
Preporuke:
10
4
118 sreda, 14 avgust 2013 15:26
slucajni prolaznik
sve teče sve se menja: Jednoga dana će ljudi poput Miljkovića voditi Srbiju, kad bankarska mafija potroši svu preostalu srpsku poslugu željnu vlasti. Nije daleko taj dan!

Samo mogu da ponovim vaše reči, nije daleko taj dan!

Potpisujem!


Pridružujem se
Preporuke:
11
2
119 sreda, 14 avgust 2013 15:29
ekof
Autoru preporučujem da nastavi sa objavljivanjem članaka i analiza, očigledno je njegov doprinos javnoj raspravi o ekonomskoj politici dragocen.
Preporuke:
11
2
120 sreda, 14 avgust 2013 16:09
Vlada
Recimo, doneti uredbu...da smanji troškove poslovanja u skladu sa precizno definisanim kriterijumima, realno posmatrano za 10% ili 20% (nije bitan broj, već sama ideja) onda ne može doći do povećanja plata zaposlenih u tom ministarstvu... Ako pak to ne ostvare...onda rukovodećem kadru treba smanjiti plate za recimo 40%. Ako se tokom druge godine desi ista situacija, onda treba uvesti dodatno smanjenje plata rukovodećem kadru. (Tada ako sami ne odu, lako ih je smeniti...). Naravno, smanjenje troškova ne odnosi se na plate zaposlenih ili proizvoljno otpuštanje činovnika, niti smanjenje troškova sme da ugrozi normalno ostvarivanje pružanja javnih usluga za stanovništvo. Uspešno rukovodstvo obezbediće na taj način svojim zaposlenima rast plata uz smanjenje nepotrebnih troškova. Ovo bi trebalo da važi i za ministre...nakon polugodišnjeg rebalansa moglo da usledi smanjenje deficita za oko 10%...
Precizno...
Preporuke:
2
13
121 sreda, 14 avgust 2013 16:30
dox
Odlično, Dejane, biće prilike u narednim mesecima za analizu ekonomske politike najnovije vlade, nema sumnje da će biti još zanimljiviji za čitanje.
Bravo za redakciju, ovakvi autori nedostaju srpskoj javnosti.
Preporuke:
11
3
122 sreda, 14 avgust 2013 16:30
marija
sve teče sve se menja: Jednoga dana će ljudi poput Miljkovića voditi Srbiju, kad bankarska mafija potroši svu preostalu srpsku poslugu željnu vlasti. Nije daleko taj dan!

Samo mogu da ponovim vaše reči, nije daleko taj dan!

Potpisujem!

I ja se pridružujem
Preporuke:
13
2
123 sreda, 14 avgust 2013 17:53
Vlada
Primenom ovih mera ne bi bili oštećeni ni kreditori ni država, dok bi prezaduženi građani dobili dragoceno vreme i priliku da izbegnu bankrot i oduzimanje hipoteka.
Hipoteka neće biti prodata, banka neće naplatiti dug, ali će platiti manji porez državi, a država će dobiti manje poreza, a autor tvrdi da niko nije oštećen.
Pa, logika je oštećena!
Preporuke:
3
12
124 četvrtak, 15 avgust 2013 10:49
fon
Autor je bio u pravu, evo na kom tragu će raditi novi min.fin.

Među savetima MMF su i višegodišnje zamrzavanje plata u javnom sektoru i penzija (pa i njihovo nominalno smanjenje), povećanje niže stope poreza na dodatnu vrednost koje bi najviše pogodilo cene hrane i ukidanje PDV na kupovinu prvog stana. U tim razgovorima naša delegacija je zastupala stanovište da bi se teret duga i rešavanja budžetskih neravnoteža moglo ispraviti uz pomoć privatizacionih prihoda navodi se u izveštaju MMF
Preporuke:
10
0
125 petak, 16 avgust 2013 11:47
uzgred
Čestitke autoru na dobrim predviđanjima! Evo šta su prema Blicu prve mere najnovijeg Eksperta:

Blic Prvi potezi novog ministra finansija - rasprodaja preduzeca, otpustanja, smanjenje penzija

Već u septembru uslediti nova prodaja državnih evroobveznica od milijardu dolara
Lazar Krstić je novi ministar finansija u rekonstruisanoj Vladi. “Blic” u Nemanjinoj 11 saznaje i da je već dogovoreno nekoliko mera i poteza koji će Krstić povući, među kojima su nova prodaja državnih obveznica, prodaja Telekoma i još nekoliko državnih kompanija, ali i reforme velikih sistema. - Otvoriće se razgovori o reformi penzijskog, zdravstvenog, prosvetnog sistema. Od naredne godine ćemo svakako morati da izvršimo ozbiljniju kontrolu rada javnih preduzeća, ali i da počnemo sa davno obećanim poslom smanjenja broja zaposlenih u javnom sektoru i državnoj upravi - tvrdi izvor „Blica“.
Preporuke:
3
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner